העסקה בלתי חוקית בהיקף נרחב נחשפה היום באזור התעשייה בעמק חפר. פעילות אכיפה משולבת של מינהל אכיפה וזרים ומשרד העבודה איתרה 25 עובדים זרים לא-חוקיים. הביקורת שנערכה בשלושה מפעלים שונים ברחבי עמק חפר מצביעה על תופעה מדאיגה: הפרת חוקי העבודה והעסקה ללא היתרים מתאימים בלב האזור הקהילתי והכפרי שלנו.
במפעל הראשון שנבדק אותרו 12 אזרחי תאילנד שהועסקו ללא אישורים כדין, במפעל השני נמצאו שישה עובדים זרים (שני אזרחי סרי לנקה וארבעה אזרחי תאילנד) ובמפעל השלישי שבעה אזרחי תאילנד. חשוב לזכור שהעסקת עובדים ללא היתרים מהווה לא רק עבירה על החוק, אלא גם פגיעה ביכולת הפיקוח על תנאי העסקתם.
בעקבות הממצאים הוחלט על פתיחת תיקי העסקה נגד בעלי המפעלים המעורבים. המקרה מדגיש את החשיבות של הקפדה על נהלים תקינים במגזר התעשייתי בעמק חפר, זאת במטרה למנוע מצבים של פגיעה בשלטון החוק. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי הם ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה עם גורמי האכיפה השונים, זאת בכדי לאכוף את החוק אל מול מעסיקים הפועלים בניגוד לדין.
יש לציין שזו אינה הפשיטה הראשונה שבה מתגלים עובדים זרים לא-חוקיים ביישובי האזור, כך שניתן להצביע על מגמה של הגברת הפיקוח בעמק חפר. בפשיטה קודמת בנובמבר 2025 (שבה שולבו כוחות רשות האוכלוסין וההגירה עם כוחות מג"ב) באחד המושבים בעמק חפר נמצאו 18 עובדים זרים מתאילנד.
תגובות ()